Aktuell plats: Hem -  Uggs Sverige och skolledare tolka uppgifter eller dataanvändning

Uggs Sverige och skolledare tolka uppgifter eller dataanvändning

Uggs Sverige

Tidigare forskning har präglat insikt som produkten av interna processer, och har sålunda undersökt kognitiva och motivationsprocesser som omedelbart föregår den. I denna Uggs Sverige forskning, men vi undersöker om insikt kan katalyseras av en kulturell artefakt, ett externt objekt genomsyras lärt innebörd. Specifikt utsatt vi deltagare till en lysande glödlampa - en ikonisk bild av insikt - före eller under insikt problemlösning. Över fyra studier, utsätta deltagarna i en lysande glödlampa primade begrepp förknippade med att uppnå en inblick och förbättrad insikt problemlösning i tre olika områden (rumslig, verbala och matematiska), men inte öka den allmänna (icke-insikt) problemlösning . Denna studie syftar till att förstå utvecklingen av mentala modeller för dataanvändning bland pedagoger i en liten skoldistrikt som ligger i Texas. Ritning från enkät och intervjuuppgifter, var studien styrs av tre frågor: (1) Hur pedagoger konceptualisera 'data' i förhållande till 'bevis' eller 'information' ?; (2) Hur lärare och skolledare tolka 'uppgifter' eller 'dataanvändning' ?; och (3) Vilka faktorer påverkar mentala modeller för dataanvändning? Resultaten visade att lärare närmade beslutsfattande från en rad mentala modeller för dataanvändning, och att modellerna verkade rotade i sätt att tänka om 'data' och 'uppgifter användning' som påverkades av Ugg Boots Stockholm formell utbildning, modellering av ledare, social interaktion med kollegor och personlig erfarenhet.
0 Kommentarer


Säg vad du tycker
senaste kommentarer