Aktuell plats: Hem -  Uggs Butik japanska utifrån kymograph register över tal

Uggs Butik japanska utifrån kymograph register över tal

Uggs Butik

Denna Uggs Butik uppsats visar hur typsnitt, ses som en del av ett varumärke visuella kapital, kan förbättra ett varumärkes identitet och bygga sin marknadsandel. I en två-alternativ forcerad val uppgiften, varumärken, som omfattar 10 olika produktkategorier, valdes dubbelt så ofta när de var på ett lämpligt teckensnitt relativt när de inte var. Denna upptäckt speglades utan minskning av effekten även när varumärken var mycket connotative. I en efterföljande liten fältstudie, konsumenter valde Ugg Sweden Price choklad från en chokladask som har en lämplig font snarare än en som har en olämplig typsnitt på 75% av tillfällena. Vår studie etablerar betydelsen för marknadsförare att anta en sammanhållen politik för typsnitt för att täcka nuvarande och eventuella framtida varumärkesutvidgning. En undersökning av meningen intonation japanska utifrån kymograph register över tal två ämnen som talar Tokyo dialekt visar att de högsta lutande segmenten av stavelserna visar en hög grad av regelbundenhet: två tredjedelar av 343 stavelser i Klartext tal visa antingen samma stigning i successiva stavelser eller regelbundna förskjutningar av 17 vibrationer per sekund eller hela multipler av 17 vibrationer, 70 procent är förskjutningar av 17 eller 34 vibrationer per sekund. Detta tyder på att dessa två siffror representerar ett standardsortiment av beck (accentual) variation, den senare mellan låga och höga branta stavelser, och fd mellan låg och mellan eller mitten och högfrekventa stavelser, inom intervallet röst två ämnen.
0 Kommentarer


Säg vad du tycker
senaste kommentarer